A Heimtextil Trendtable minden évben egy speciális show keretében mutatja be a legújabb textiltrendeket, mely trendeket aztán viszont láthatunk a különböző textileken, kárpitokon Milánótól Tokióig, Los Angelestől Moszkváig. A jövő évi trendbe A BEVLO Exkluzív lakástextil és enteriőr jóvoltából most mi is betekintést nyerhetünk.
Az iránymutató koncepciót jóval a kiállítás előtt nemzetközi designintézetek dolgozzák ki, s az úgynevezett Trendkönyvben adják közre, amelynek része a Heimtextil aktuális ideológiája, illetve az azokhoz tartozó mottók és szlogenek. Ezek a designintézetek és trend előrejelzők a Stjlinstituut Amsterdamban, a Dan Projekt Japánban, a Charlin International Franciaországban, Felix Diener Németországban, Fraklinn Till Nagy Britanniában és a WGSN-Homeuildlife az USA-ban.
A trendek és textilek sokfélesége a textilipari forradalomnak köszönhető, a hívószavak pedig a következők: innováció, technológia, tapasztalás, a 3D világ korlátainak ledöntése, fogyasztói szükségletek, fenntarthatóság, interaktív terek, intelligens textilek, esztétika és innováció. Az idei expónak az „Experience” jelige adta meg az irányvonalát. A kategóriák, karakterek évről évre angol elnevezést kapnak, ami az adott stílus nemzetközi „kódja” is egyben. Idén ezek a „kódok” a Sensory, a Mixology, a Discovery és a Memory.
https://youtu.be/Rz4age3lQmA
TRENDEK
1. Sensory: tapintható, fogékony. „A jóléti faktor” jellemzői: wellness és szépségipar, design és a tudomány összefonódása, intelligens textilek, taktilis és szenzoros, impulzusok, szinesztézia, konformizmus, jóléti érzések, élmények és új szövet designok.
Az anyagok, textilek jellemzői: felszíni effektusok, puha bundaszerű anyagok, világos átlátszó szövetek, led szálak, nőies, finom kelmék, hibátlan minimalista felszínek, az anyag designja a fizikai és érzelmi esztétikánál kezdődik.
Inspirációs képek
Színek
2. Mixology: összecsap, gyűjt. Az „interkulturális csere” jellemzői: modern etnikai örökség, játékos kollázsok, kísérletezések, digitalizált mintázatok, kaotikus összecsapások, kulturális fúziók, különbségek ünnepe, szembe helyezkedik a tömegtermeléssel.
Az anyagok, textilek jellemzői: szerény anyagok kulturális jelentéssel, digitálisan növelt virág és állatminták, „techno jaquardok”, retro – futurisztikus, digitális – organikus, kulturális ellentétek találkozása.
Inspirációs képek (szuper videó ITT)
Színek
3. Discovery: felfedezés, virtualitás, megjósolni a jövőt… Jellemzői: az univerzum mint inspirációs tér, misztikus, gravitációs terek, kozmikus varázslatok, kiterjesztett világnézet, 3D korlátok, bolygó ásványi készletei, digitális virtualitás. Határtalan dimenziók – új térképzetek. Cél: vizuális illúzió, szemfényvesztés, tapasztalás.
Az anyagok, textilek jellemzői: „kozmikus varázslat”, csillagszerű csillámlások, sejtelmes textúrák, repedezett, kopott felszínek, vakító, fényt árasztó felületek, kápráztató anyagok.
https://youtu.be/2wJtVwvMxjE
Inspirációs képek
Színek
4. Memory: váltakozás, kultiválás fejlesztés. A „visszatükrözés és átértékelés” jellemzői: 18-19. századi, botanikus művészete ihlette, tisztelet a természetnek, a kézművesség és a tradicionalitás ötvöződik a modernitással és tervezők szoftver képességeivel. Cél: etikailag tisztább, helyesebb életforma, a jólét őszinte érzése, boldogság megtalálása, időtlen értékek – ajándék a jövőnek!
Az anyagok, textilek jellemzői: „haszonelvű textilek”, gyapjú, vászon szövet, farmervászon, pamut, selyem.
Inspirációs képek
Színek