Véget ért Tangerine tango uralma a divat, a kiegészítők, a lakberendezés és a színek világában. Az amerikai Pantone cég képviselői kiválasztották a 2013-as év színét, amely nem lett más, mint a smaragdzöld, vagyis az Emerald green (PANTONE 17-5641 TCX). 2013-ban egy kicsit közelebb kerülhetünk a természethez.
Míg az energikus, pirosas narancssárga azt a célt szolgálta, hogy segítsen feltöltődni és előre lépni, addig a smaragd ennek épp az ellenkezőjét hirdeti: megnyugvást, harmóniát és egyensúlyt, ami arra biztat, hogy élvezzük ki az életünk minden percét.
Szimbolikáját tekintve a smaragdzöld tisztaságot, megújulást és megfiatalodást jelent, amely éltető elem egy komplex világban” – mondta Leatrice Eiseman, a Pantone Color Institute-tól.
A smaragdzöld népszerűsége a szakértők szerint nem csak egy évre szól, hanem tartósnak ígérkezik.
Ez a smaragdzöld szín kicsit hidegebb árnyalat, ugyanakkor kifinomult, fényűző. A zöld a leggyakoribb szín a természetben is, mely megújulást hoz a világban, frissességgel tölti fel azt. A lakberendezésben erőteljes, hangsúlyos szín, bátran használható kiegészítőnek, de alapszínnek sem utolsó.
A Pantone képviselője, Leatrtrice Eiseman szerint évszázados története során a smaragd egyrészről a luxus szimbóluma volt, más részről a szépség és az új élet jelképe számos kultúrában és vallásban is. A smaragdzöld színt általában az ékszerekkel társítják, így elengedhetetlenül az előkelőség és a luxus színe.
A Pantone cég nagy szakértelemmel figyeli a világban uralkodó színek hatását. Az év színe általában az adott évre a divat világában megjósolt uralkodó színt takarja. A jövő évre állítólag a legmeghatározóbb divattervezők kollekcióit mustrálták a színszakértők. Guccinál például már feltűnt az emerald, ami feketével párosítva méltóságteljes hatást kölcsönöz a viselőjének, főleg, ha a smaragdzöld bársonyon jelenik meg.
Az év színe nem csak a ruhakollekciókban fog feltűnni a jóslatok szerint, hanem az autóiparban is meghatározó lesz.
Eiseman szerint különösen feketével, kékkel vagy sárgával párosítsuk. Ne lepődjünk meg, ha a lakberendezési tárgyak – kávéfőzők, konyhai felszerelések, de még a mixerek is – ilyen színűek lesznek a következő esztendőben.
Ha nem szeretnénk minden évben lecserélni a kiegészítőket otthonunkban, szerezzünk be akár egy darabot ebből a színből.
Viszont ha merészek vagyunk, alkalmazzuk nagy mennyiségben, mint ahogy azt a Museum Rietberg tette Zürichben.
2000 óta a körömlakkokra és festékekre szakosodott Pantone cég minden évben kiválasztja az év színét, amely aztán 12 hónapig uralja a divat-, a lakberendezés- és kozmetikai ipar világát. Az év színének kiválasztása nem véletlen.
– Elérkezett a zöld ideje – magyarázta a döntést Leatrice Eiseman, a Pantone kutatási vezetője. – A ’90-es években ez a szín nagyon meghatározó volt. A növekedést, a megújulást, a gyógyulást, az egységet és a regenerációt, gyógyulást szimbolizálja, segít az egyensúly megtalálásában. Erre pedig most mindenkinek rendkívül nagy szüksége van.
Forrás 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19
TOVÁBBI CIKKEK A TÉMÁVAL KAPCSOLATBAN:
Az év színe 2016-ban a Rose Quartz és a Serenity
Az év színe 2015-ben a Marsala
Az év színe 2014-ben a Radiant orchid
Az év színe 2013-ban az Emerald green
Az év színe 2012-ben a Tangerine tango